Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenunder kan du læse mere om vores salgs- og leveringsbetingelse

down-arrow

1. Omfang

1.1 Disse generelle salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle produkter og tjenester leveret af Sydkystens Kranservice Aps (herefter kaldes "Sydkystens Kranservice"). Enhver køber af produkter eller tjenester fra Sydkystens Kranservice betegnes som "Kunden" i disse betingelser. Medmindre andet er udtrykkeligt og skriftligt aftalt mellem parterne, har disse generelle salgs- og leveringsbetingelser forrang frem for eventuelle betingelser, dokumenter eller ordrer fremsat af Kunden.

2. Leveringen

2.1Sydkystens Kranservice skal levere de aftalte produkter og/eller tjenester (herefter samlet kaldet "Leveringen") i overensstemmelse med en særskilt aftale (herefter "aftalen"). Sydkystens Kranservice forbeholder sig retten til at anvende underleverandører til at gennemføre Leveringen.

2.2 Hvis Leveringen kræver produkter og/eller tjenester fra en tredjepart, er det Kundens ansvar og omkostning at indgå en separat aftale med denne tredjepart om levering af de pågældende produkter og/eller tjenester.

3. Specifikationer m.v.

3.1Leveringen skal kun opfylde de specifikationer, som Sydkystens Kranservice klart og skriftligt har bekræftet. Indholdet af dokumentation, illustrationer, tegninger samt specifikationer vedrørende vægt og mål skal betragtes som vejledende. Sydkystens Kranservice har ret til at ændre de bekræftede specifikationer, forudsat at Leveringens funktionsdygtighed ikke påvirkes negativt.

3.2 Hvis Leveringen skal overholde gældende kranbekendtgørelser eller lovgivning vedrørende eksplosionssikret elektrisk udstyr eller lignende, gælder det kun de bekendtgørelser/lovgivninger, der er i kraft på tidspunktet for Sydkystens Kranservice’s afgivelse af tilbud.​

4. Kundens bidrag

4.1 Kunden skal uden beregning stille alle nødvendige oplysninger og materialer til rådighed for Sydkystens Kranservice, som er relevante for udførelsen af Leveringen.

4.2 Når der udføres arbejde på Kundens lokationer, er Kunden ansvarlig for at sikre, at Sydkystens Kranservice’s personale og underleverandører har adgang til hensigtsmæssige og lovlige arbejdsforhold, samt at montagen kan udføres i én sammenhængende proces. Kunden skal også i rimeligt omfang stille personale til rådighed uden omkostning for at assistere Sydkystens Kranservice’s personale og underleverandører. Der skal gives skriftlig meddelelse i god tid før montagens start om de sikkerhedsbestemmelser, der gælder for personalet på montagestedet.

4.3 Kundens bidrag uden omkostninger omfatter blandt andet:
4.3.1 Alle bygningsarbejder, herunder beregninger, understøbning af kranbaner og søjler, sikring af transportveje med tilstrækkelig bæreevne samt levering og udlægning af afdækningsplader i indtransportveje. Kunden har ansvaret for, at bygningsmålene overholdes.
4.3.2 Elektriske installationer, herunder fremføring af strøm til ca. 1 meter fra en af kranbanens ender inden montagens start samt stikdåser til svejsning og værktøj.
4.3.3 Vand, drivkraft, trykluft og elektrisk strøm skal stilles til rådighed uden omkostninger i rimeligt omfang for Sydkystens Kranservice.
4.3.4 Vægtbelastning med den af Arbejdstilsynet fastsatte vægt til prøvebelastning.

4.4 Hvis Kunden ikke opfylder sine forpligtelser i henhold til punkterne 4.1 til 4.3, skal Kunden dække eventuelle ekstra tidsforbrug og/eller omkostninger, og Sydkystens Kranservice har ret til at udsætte sin levering.

4.5 Kunden skal udpege en specifik medarbejder, der har ansvar for kontakten til Sydkystens Kranservice og som har beføjelse til at indgå bindende aftaler.

5. Levering og accept af ydelser

5.1 Medmindre andet er skriftligt aftalt, leveres Leveringen fra Sydkystens Kranservice’s adresse. Dette gælder også, selvom Sydkystens Kranservice efterfølgende skal udføre montering af Leveringen.

5.2 Enhver angivelse af leveringstidspunkt fra Sydkystens Kranservice er vejledende og ikke bindende, medmindre et specifikt leveringstidspunkt er udtrykkeligt og skriftligt aftalt.

5.3 Hvis det er aftalt, at Kunden skal acceptere Leveringen via en testprocedure, skal Kunden snarest muligt sende en skriftlig bekræftelse af accept til Sydkystens Kranservice. Kunden anses for at have accepteret Leveringen på det tidligste af følgende tidspunkter: (a) Kundens skriftlige accept; (b) udløbet af en eventuel testperiode uden væsentlige mangler; eller (c) Kundens første operationelle brug af Leveringen.

6. Vederlag og udlæg

6.1 Medmindre andet er skriftligt aftalt, skal vederlaget for tjenesteydelser baseres på det medgåede tidsforbrug (inklusive rejsetid) samt Sydkystens Kranservice’s gældende timesatser. Alle priser er eksklusive moms og andre afgifter. For arbejde uden for normal arbejdstid kan der opkræves betaling i henhold til de gældende tillægssatser.

6.2Sydkystens Kranservice har ret til at modtage betaling for alle omkostninger forbundet med Leveringen, herunder transport, indkvartering og bespisning.

6.3 Medmindre andet er skriftligt aftalt, faktureres vederlag og udlæg bagud hver 14. dag. Ved for sen betaling påløber morarenter på 1,5 % pr. påbegyndt måned, indtil betalingen er modtaget.

7. Ejendomsforbehold

7.1Sydkystens Kranservice forbeholder sig ejendomsretten til Leveringen, indtil den fulde betaling for Leveringen er modtaget. Indtil da er Kunden forpligtet til at opbevare Leveringen forsvarligt og forsikre den for egen regning. Kunden må ikke disponere over Leveringen ved videresalg, udlejning, pantsætning eller lignende, før ejendomsretten er overgået til Kunden.

7.2 Hvis Kunden misligholder sine betalingsforpligtelser, har Sydkystens Kranservice ret til at tage Leveringen tilbage uden yderligere varsel.

8. Ansvar for mangler

8.1 Kunden skal straks ved modtagelsen af Leveringen foretage en grundig undersøgelse for at identificere eventuelle mangler. Mangler, der opdages eller burde være opdaget under en sådan undersøgelse, skal straks meddeles Sydkystens Kranservice skriftligt.

8.2Sydkystens Kranservice forpligter sig til inden for en rimelig tidsramme at afhjælpe mangler ved Leveringen, der skyldes fejl i materialer eller håndværk, forudsat at Kunden har reklameret rettidigt og skriftligt i overensstemmelse med punkt 8.1. Sydkystens Kranservice vælger frit mellem afhjælpning, omlevering eller kreditering af en del af købesummen.

8.3Sydkystens Kranservice påtager sig intet ansvar for mangler, der skyldes normal slitage, forkert brug eller manglende vedligeholdelse af Leveringen. Kunden kan ikke kræve afhjælpning af mangler, hvis der er foretaget reparationer eller ændringer af Leveringen uden forudgående skriftlig accept fra Sydkystens Kranservice.

8.4Sydkystens Kranservice's ansvar for mangler er begrænset til 12 måneder fra leveringstidspunktet, medmindre andet er skriftligt aftalt.

9. Ansvarsbegrænsning

9.1Sydkystens Kranservice er kun ansvarlig for skader, der direkte skyldes grov uagtsomhed eller forsætlige handlinger fra Sydkystens Kranservice. Ethvert ansvar for indirekte tab, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, avancetab, tab af data og tab af goodwill, er udtrykkeligt udelukket.

9.2Sydkystens Kranservice's samlede erstatningsansvar, uanset grundlag, er begrænset til et beløb svarende til værdien af den pågældende Levering.

10. Produktansvar

10.1Sydkystens Kranservice er ansvarlig for personskader, hvis det kan dokumenteres, at skaden skyldes fejl eller forsømmelser fra Sydkystens Kranservice eller dennes ansatte under arbejdet. Sydkystens Kranservice er dog ikke ansvarlig for skader på produkter, der er fremstillet af Kunden, eller på produkter, hvori disse indgår.

10.2Sydkystens Kranservice påtager sig ikke ansvar for skader på fast ejendom eller løsøre, der opstår, mens Leveringen er i Kundens besiddelse. Derudover er Sydkystens Kranservice ikke ansvarlig for skader på produkter, der er fremstillet af Kunden, eller på produkter, hvori disse indgår. Kunden skal holde Sydkystens Kranservice skadesløs i det omfang, Sydkystens Kranservice pålægges ansvar over for tredjemand for sådanne skader.

10.3 I tilfælde af produktansvar er Sydkystens Kranservice ansvarlig i henhold til bestemmelserne i produktansvarsloven. Ethvert ansvar, der overstiger dette, kan ikke gøres gældende over for Sydkystens Kranservice.

11. Force majeure

11.1Sydkystens Kranservice kan ikke holdes ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser som følge af force majeure. Force majeure omfatter blandt andet naturkatastrofer, krig, oprør, lockout, strejke, arbejdsnedlæggelse, offentlige myndigheders indgreb, samt andre forhold, som Sydkystens Kranservice ikke er herre over.

11.2 I tilfælde af force majeure suspenderes Sydkystens Kranservice forpligtelser, indtil hindringen er ophørt. Hvis hindringen varer længere end 90 dage, er begge parter berettiget til at ophæve aftalen uden erstatningsansvar.

12. Fortrolighed

12.1 Kunden må ikke uden forudgående skriftlig godkendelse fra Sydkystens Kranservice dele eller anvende informationer om Sydkystens Kranservice' forretningshemmeligheder eller andre fortrolige oplysninger, som Kunden har fået adgang til i forbindelse med aftalen.

13. Lovvalg og værneting

13.1 Enhver tvist, der måtte opstå i relation til aftalen, skal afgøres efter dansk ret, med undtagelse af internationale privatretlige regler, der kunne føre til anvendelse af anden lovgivning end dansk ret.

13.2 Tvister skal behandles ved de danske domstole, med Sydkystens Kranservice's hjemsted som det relevante værneting.​

Har du spørgsmål eller ​
​ønsker du at høre nærmere?

Sydkystens Kranservice ApS

Greve Main 40B - 2670 Greve

Klik her for rutevejledning

CVR: 10040426

Kontaktoplysninger

Telefon: 43 90 24 76

E-mail: info@sydkran.dk

Kontakt os for et godt tilbud.

Telefontider

Mandag - fredag: 08.00 - 16.00

Lørdag og søndag: lukket

Mails besvares alle dage.

Vi samler på tilfredse kunder! Vurderet 4.8 stjerner på Google